Źródło:
Somalijska organizacja Harakat asz-Szabab al-Mudżahidin (Ruch Młodych Mudżahedinów) atakuje szkoły w przygranicznych regionach Kenii. Nie jest to już wybieranie poszczególnych celów, jak to miało miejsce do tej pory (m.in. dnia 2 kwietnia 2015 r., podczas ataku na uniwersytet w Garissie – Garissa University College, zabitych zostało ok. 150 studentów, niemuzułmanów, a ok. 80 zostało rannych), lecz systematyczna akcja, mająca na celu zniszczenie systemu oświaty na tych terenach. Zagrożenie i obawa o życie spowodowały w 2020 r. ucieczkę setek nauczycieli. Władze zdecydowały się więc na implementację technologii e-learningowej, polegającej na wykorzystaniu techniki informatycznej do organizowania i zarządzania programami nauczania dla uczniów i studentów. Umożliwia ona budowanie aplikacji monitorującej poziom przyswajania wiedzy przez uczniów, sprawdzanie ich wiedzy oraz śledzenie wyników testów. Czy w związku z przedłużaniem okresu zamknięcia szkół spowodowanego rozprzestrzenianiem się koronawirusa nie czas pomyśleć o wdrożeniu podobnego programu?