27 kwietnia 2023 r. komandosi irańskiej marynarki wojennej przejęli kontrolę nad tankowcem Advantage Sweet płynącym pod banderą Wysp Marshalla i obsługiwanym przez Turcję. Do zdarzenia doszło w zatoce Omańskiej. Statek płynął do USA transportując ropę naftową dla koncernu Chevron. Według relacji nadchodzących z Iranu, kilka godzin przed zajęciem tankowiec zderzył się z niezidentyfikowanym irańskim statkiem, w wyniku czego kilku członków załogi wypadło za burtę i zaginęło, a inni zostali ranni. Następnie tankowiec uciekł z miejsca zdarzenia i przez 8 godzin ignorował wezwania radiowe, zanim został zatrzymany na podstawie nakazu sądowego. Zarządzającas statkiem, turecka firma Advantage Tankers, poinformowała, że członkom 24 –osobowej załogi, składającej się wyłącznie z Hindusów, nie grozi żadne niebezpieczeństwo. Dowództwo 5. Floty Marynarki Wojennej USA poinformowało, że działania Iranu stanowią naruszenie prawa międzynarodowego i wezwało Teheran do natychmiastowego uwolnienia tankowca. 28 kwietnia Reuters poinformował, że zajęcie statku było z kolei odwetem za zajęcie tankowca przez Stany Zjednoczone w celu wyegzekwowania sankcji wobec Teheranu. Stwierdzono, że zajęty przez Amerykanów statek Suez Rajan pływający pod banderą Wysp Marshalla, był obsługiwany przez Grecję i znajdował się w pobliżu RPA, zanim został zajęty przez marynarkę USA kilka dni przed przejęciem statku Advantage Sweet przez Iran. W 2022 Stany Zjednoczone próbowały skonfiskować ładunek irańskiej ropy w pobliżu Grecji, co skłoniło Teheran do zajęcia dwóch greckich tankowców i przetrzymywania ich przez kilka miesiący. Sąd najwyższy w Grecji ostatecznie nakazał powrót ładunku do Iranu, a greckie statki również zostały zwolnione.