Wydarzenia
Maersk zawiesza żeglugę przez M. Czerwone

2 stycznia duński Maersk przedłużył zawieszenie transportu towarów przez Morze Czerwone jako odpowiedź na zaatakowanie w ostatni weekend jego statku Maersk Hangzhou przez bojowników Husi. Do ataku doszło zaledwie kilka dni po wznowieniu przez Maersk żeglugi w tym rejonie po utworzeniu międzynarodowej misji morskiej pod dowództwem Stanów Zjednoczonych w celu ochrony żeglugi. Ponad 100 statków Maersk w nadchodzących tygodniach zostanie przekierowanych na inne szlaki komunikacji morskiej. Według danych Freightos koszt wysyłki zwykłego 40-stopowego kontenera z Szanghaju do Nowego Jorku wzrósł na początku tego roku do prawie 5000 USD, w porównaniu z 3,5 tys. USD w połowie grudnia. Wysłanie kontenera tej samej wielkości z Szanghaju do Rotterdamu, najbardziej ruchliwego portu kontenerowego w Europie, będzie kosztować około 2400 dolarów w porównaniu z 1800 dolarów w połowie grudnia. Przekierowanie transportu wokół Przylądka Dobrej Nadziei zwiększy koszty frachtu o 30%.